Společnost CCC koupila Shoe Express
Polský maloobchodní řetězec s obuví a výrobce CCC koupil 100% podíl v rumunské společnosti Shoe Express. Dohoda o koupi činí 33 milionů eur. Společnost CCC potvrdila, že uzavřela smlouvu o koupi 100% akcií společnosti Shoe Express S.A.. Transakce byla provedena prostřednictvím dceřiné společnosti CCC Shoe & Bags Sp. z o.o. .
Polská společnost také potvrdila, že celková hodnota transakce činí 33 milionů eur před zohledněním úprav provozního kapitálu, které mají být provedeny v určeném období po transakci. Dohoda obsahuje obvyklé ustanovení, včetně ustanovení o zastupování prodávajícího, odpovědnosti stran a výše uvedených úprav po dokončení. Rumunský orgán pro hospodářskou soutěž vydal v souvislosti s transakcí své rozhodnutí bez námitek. Dokončení transakce a převod akcií společnosti došlo k datu podpisu, tj. 25. dubna 2018. více...
Projekt Shoeman zvýší kvalifikovanost manažerů malých obuvnických firem
Cílem nového evropského projektu SHOEMAN, na kterém se jako jeden z partnerů podílí i Česká obuvnická a kožedělná asociace, je zlepšení dovedností odborníků prostřednictvím interdisciplinárního vzdělávacího programu, který kombinuje odborné a průřezové dovednosti spojené s podnikáním v obuvnickém sektoru. Zaměřuje se jak na technologické (od stávajících po nové technologie), tak i na netechnologické otázky, základní manažerské dovednosti, dovednosti v oblasti řízení financí nebo projektů, až po otázky týkající se zdraví a bezpečnosti na pracovišti, sociální odpovědnosti firem atd. Výstupem tohoto projektu bude e-learningový vzdělávací kurz, který bude přístupný pro širší spektrum zájemců.
Podrobnější informace naleznete ZDE
Britská firma vyrábí stylové boty z použitých žvýkaček
Celý článek a video naleznete na přiloženém odkaze. Stačí na odkaz kliknout.
https://www.novinky.cz/zena/styl/469625-britska-firma-vyrabi-stylove-boty-z-pouzitych-zvykacek.html
Srdečně zveme do poradny ve Zlíně
I letos můžeme díky finanční podpoře statutárního města Zlína provozovat Diagnostické a poradenské centrum v oblasti péče o nohy. Máte problémy s chodidly nebo chcete provést jejich preventivní kontrolu? Potřebujete zajistit komfort při sportovním výkonu? Tak neváhejte a přihlaste se na některý z termínů. Poradna je určena nejen pro dospělé, ale i pro děti a mládež. Podrobné informace naleznete v našem letáčku.
Pro zvětšení prosím klikněte myší na obrázek.
Zdravé obouvání
Dne 8. 4. 2018 byla v České televizi odvysílána reportáž v rámci večerních Událostí o zdravém obouvání. Připojuji odkaz na kterém tuto reportáž naleznete (cca 38. minuta).
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/218411000100408/
Cena HDS / L Junior Award 2018 předána mladému návrháři Adamu Frkovi
Hlavní německý svaz obuvnického a kožedělného průmyslu (HDS / L) udělil cenu Junior Award 2018 v rámci veletrhu Galerii Shoes. Adam Frk získal hlavní cenu, Stefanie Hanser získala zvláštní cenu. Motto soutěže bylo: "Móda se setkává s pohodlím". Adam Frk z České republiky přesvědčil odbornou porotu svými návrhy. Mladý návrhář a student Západočeské univerzity v Plzni skvěle implementoval heslo soutěže do své tvorby, byl kreativní a obuv byla precizně zpracovaná. více ...
Nedostatek ševců
Dne 14.3.2018 byla v České televizi odvysílána reportáž v rámci Zpráv z regionů o nedostatku mladých ševců. Připojuji odkaz na kterém tuto reportáž naleznete (cca 10. minuta od začátku vysílání).
ČESKÁ KVALITA NA VELETRHU KABO I 2018
Značka „Zdravotně nezávadná dětská obuv – bota pro Vaše dítě“ – „Žirafa“ byla do vládního programu „Česká kvalita“, který propaguje a podporuje kvalitní výrobky a služby a je součástí Národní politiky kvality, přijata jako jedna z prvních značek již v roce 2003. Dá se říci, že značka se stala jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších značek kvality u spotřebitelů. Spotřebitelé jsou si stále více vědomi rizika poškození dětských nohou, pokud nakupují nekvalitní dětskou obuv. Značka je jasným signálem pro rodiče dětí, že zakoupené obuvi mohou důvěřovat. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997. Značka si získala za tuto dobu velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu. Více ...
20. kongres UITIC v Portu
Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je dlouholetým členem Mezinárodního svazu obuvnických techniků (UITIC). Tato organizace pořádá jako jediná na světě velmi zajímavé odborné obuvnické kongresy, které mají vysokou odbornou úroveň a nastíní vždy nový vývoj a trendy nejen v oblasti obuvnických technologií a materiálů, ale i v oblasti obchodu a marketingu. Již 20. kongres UITIC proběhne v termínu 16.-18.5.2018 v Portu. Spoluorganizátoři této významné akce jsou CTCP (Centro Tecnológico do Calçado de Portugal) and APICCAPS (Portuguese Footwear, Components and Leather Goods Manufacturers Association). více...
Projekt PREDICTUS a odkaz světoznámého experta docenta Petra Hlaváčka
10. ledna 2018 byl den, kdy jsme si připomenuli smutnou skutečnost, že nás před čtyřmi lety náhle a zcela nečekaně navždy opustil doc. Ing. Petr Hlaváček, CSc. Jednalo se o světoznámého obuvnického experta, který působil dlouhá léta na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, ale také o oblíbeného člověka ve společnosti, který nepokazil žádnou legraci. Měli ho rádi nejen kolegové, ale i studenti, které dokázal vždy nadchnout svým poutavým výkladem o obuvi, zejména historické. Proslavil se svými četnými aktivitami, mezi které patří například výzkum obuvi terakotové armády v Číně nebo vedení týmu, který vyrobil repliku boty podle mumie Ötziho - pravěkého lovce z mladší doby kamenné. více ...
SLAVNOSTNÍ GALAVEČER S ČESKOU KVALITOU V NOVÉM ARANŽMÁ
Nabídka výrobků s ověřenou kvalitou je zase o něco širší
Patnáctý ročník Galavečera s Českou kvalitou proběhl 21. listopadu 2017 ve Švandově divadle v Praze. Na této tradiční listopadové akci jsou předávána ocenění v programu Česká kvalita. Program je podporovaný vládou České republiky (ČR) a je zaměřen na podporu prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. více...
Nadstandardní hodnocení zajišťuje nadstandardní kvalitu, komfort a pohodlí
Jak vyplývá z průzkumů, ženy dávají větší význam při výběru a koupi obuvi módním aspektům než muži. Avšak s vyšším povědomím péče o nohy se pro ně při nákupu obuvi stávají důležitější i zdravotní aspekty. To ukazují např. aktuální německé studie v oblasti péče o nohy, kdy se reprezentativního dotazování zaměřeného na průzkum poptávky účastnilo cca 1000 žen a mužů starších 18-ti let. více...
Firma Engelbert Strauss staví CI-Factory
Společnost pro bezpečnost práce představuje koncept individuální firemní obuvi. Firma Engelbert Strauss začala s výstavbou CI-Factory. Zvláštností nové budovy bude výroba tzv. „skleněné obuvi“. Spolu s robotovou logistikou je společnost schopna vytvořit individuální a značkovou firemní obuv z nejrůznějších komponent. Investiční částka pro stavební projekt se pohybuje v třímístném řádu milionů.
S výstavbou továrny na výrobu obuvi vytváří společnost v Německu výrobní kapacity více než 400 000 obuvi ročně. Společnost plánuje zahájit výrobu na podzim roku 2020. V současné době vyrábí společnost z jedné třetiny obuv v Evropě, včetně Německa a Itálie, dvě třetiny se vyrábějí v Asii. Většina z nich pochází z takzvaných exkluzivních výrob, což znamená, že se jedná o dlouholeté výrobní partnery v továrních jednotkách, které vyrábějí výhradně pro Engelberta Strausse.
Zdroj: SHOEZ kompakt, 10.10.2017
Obuvnický kurz pro studenty k projektu HeS v Itálii
Projekt „High-end Shoe“ (HeS), který byl v současné době řešen v rámci evropského programu ERASMUS+ a jehož ukončení bylo 30.9.2017, je zaměřen zejména na ucelené rozšíření odborných znalostí a dovedností a flexibilní školení v oblasti návrhů a výroby obuvi. Jedním ze spoluřešitelů projektu je Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA). více....
Cena Nadace Jana Pivečky 2017
Do 11. ročníku soutěže o Cenu Nadace Jana Pivečky, která je organizována a sponzorována Nadací Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací ve Zlíně a akciovou společností Veletrhy Brno, se přihlásilo celkem 34 studentů s 57 exponáty z 5 odborných škol v České republice (ČR). Nadace touto soutěží navazuje na život a dílo pana Jana Pivečky, který podporoval mladé talenty. více ...
Nové certifikáty Česká kvalita, Komfortní obuv a Žirafa KABO II 2017
Novinkou na dvou posledních bězích veletrhu KABO bylo, že kromě značky kvality pro dětskou obuv „Žirafa – zdravotně nezávadná obuv“ se předávala i značka kvality obuvi pro dospělou populaci „Komfortní obuv“. Z průzkumu, který Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) realizovala mezi spotřebiteli, jednoznačně vyplynulo, že čeští zákazníci chtějí nosit kvalitní obuv a dali by v 80% případů přednost garantovanému nákupu „kvalitní a komfortní obuvi“. Zákazníci nejčastěji očekávají, že tuto obuv naleznou v klasických kamenných maloobchodech s obuví (97%). Aby i dospělý spotřebitel poznal, že je obuv kvalitní a komfortní, že nepoškozuje nohu, že je pohodlná při chůzi a že splňuje všechny stanovené požadavky, byl vytvořen systém nadstandardního hodnocení. více ....
Dobrý výsledek pro OutDoor
Nový termín veletrhu u Bodamského jezera je v pořádkuVíce vystavovatelů, rozšířené spektrum témat a opět více než 21.000 odborných návštěvníků. S tímto dobrým výsledkem skončil 21. června 2017 odborný veletrh OutDoor ve Friedrichshafenu. Když poprvé asi před měsícem představil červnový termín aktérům, setkal se s širokým souhlasem, uvedl Klaus Wellmann, generální ředitel společnosti Messe Friedrichshafen.
Spokojený byl ke konci veletrhu OutDoor i ředitel Stefan Reisinger, který veletrh uzavřel slovy: „Nový dřívější termín a nové rozložení dnů je pro veletrh relevantní. Zahájení kick-off v neděli začalo o něco pomaleji z důvodu prodlouženého víkendu a volna, ale potvrdilo se, že nový plán dnů vedl k přerozdělení návštěvnosti. Odpovídajícím způsobem byly silněji navštíveny následné dny“.
Celkově se zúčastnilo letošního veletrhu OutDoor 965 vystavovatelů a 21412 odborných návštěvníků (2016: 21,507) z 90 zemí.
Zdroj: SHOEZ kompakt
Datum vydání: 06/22/2017
Obrázek: http://www.outdoor-show.de/od-de/news/Schlussbericht.php
„Barefoot obuv“ – zdravé obouvání nebo jen velký byznys?
V poslední době se velmi často hovoří o tzv. bosém obouvání – „barefoot obuvi“. Lobby prodejců „barefoot obuvi“ je silné a působí zejména po sociálních sítích. V tomto směru musíme říci, že nový typ obuvi, resp. jeho prodejci, rozjeli ve velkém stylu marketingovou kampaň. Kampaň je zacílena zejména na matky malých dětí – každá matka přece chce mít zdravé dítě! A tak mnohé maminky za obuv, která je výrobně z hlediska nákladů i složitosti výroby cca na třetině nebo dokonce i na čtvrtině nákladů oproti klasické kvalitní dětské vycházkové či volnočasové obuvi, platí „nehorázné částky“. více ....
„Komfortní a dětská obuv pod jednou střechou”
V čem spočívá budoucnost specializovaných maloobchodů s obuví podle jejich vedoucích a majitelů? Odpověď od šéfa GMS Thomase Schulte-Huermanna je jasná: Ve specializaci!
„Více možností a zdrojů nabídky, prodlužování obchodní doby atd. to vše je správně, normálního obchodníka zajímají tato témata ale jen okrajově“, míní Schulte-Huermann.
Proto si kolínské sdružení GMS téma specializace napsalo na „své prapory“. Koncept „zdravá obuv“ a „Boy & Girls“ chtějí nabídnout jako instrument pro odborné obchodníky s komfortní a dětskou obuví, aby obstáli v soutěži s konkurencí. Pouze v Lingenu v Emslandu oba tyto koncepty prodejce obuvi spojil. Obchodní dům s obuví Wegmann prodává od konce loňského roku komfortní a dětskou obuv pod jednou střechou. více....
Komfort při nošení je důležitější než vzhled
Studie volby: „V čem spočívá u Němců hodnota při nákupu obuvi?“
Němci stále více věnují pozornost při nákupu obuvi faktorům, jako jsou komfort a zdraví než jen vzhled obuvi.
Ženy dávají více významu při výběru obuvi módním aspektům než muži. Avšak s vyšším povědomím péče o nohy při nákupu se pro ně stávají důležitější i zdravotní aspekty. To ukazují aktuální studie v oblasti péče o nohy, reprezentativní online-dotazování společnosti zaměřené na průzkum poptávky, které se účastnilo cca 1000 žen a mužů starších 18-ti let. více ....