Odešel vzácný člověk
V úterý 27.10.2020 zemřel pan Otakar Podlucký – dlouholetý člen výboru České obuvnické a kožedělné asociace, který zastupoval na všech jednáních firmu DZO s.r.o.
Pan Otakar Podlucký byl velmi vzácný člověk s nesmírně širokým rozhledem a vždy dokázal přesně definovat problémy a navrhnout řešení. Ve své profesní dráze se dlouhou dobu pohyboval v obuvnickém průmyslu a následně jako zástupce Česko-dánské obchodní komory získával zakázky a partnery pro české firmy.
Budeme na něj vždy jen s úctou vzpomínat!
Smuteční oznámení Zde
Změna krizového opatření – výdejní okénko v prodejnách s obuví a koženou galanterií
Na základě častých dotazů prodejců ohledně výdeje zboží přes „okénko“ se podařilo Svazu obchodu ČR dosáhnout změny textu krizového opatření tak, aby byl text jasnější - přes výdejní okénko lze na provozovně vydávat vlastní zboží objednané online. Vláda s účinností ode dne 23. října 2020 od 00:00 hod. mění bod I/1 usnesení vlády ze dne 21. října 2020 č. 1079, vyhlášeného pod č. 425/2020 Sb., tak, že se slova „provozoven umožňujících vyzvednutí zboží a zásilky od třetí strany,“ nahrazují slovy „provozoven umožňujících vyzvednutí zboží a zásilky zakoupených distančním způsobem,“. více.....
Dopis prezidenta ČOKA na premiéra k současné situaci v maloobchodu s obuví
Zveřejňujeme dopis prezidenta České obuvnické a kožedělné asociace reagující na současnou situaci v maloobchodu s obuví a zejména na vystoupení ministra průmyslu a obchodu pana Karla Havlíčka dne 22.10.2020 v pořadu „Máte slovo“ s Michaelou Jílkovou.
Držte se – Vaše asociace!
Dopis zobrazíte kliknutím ZDE
EXPO RIVA bude v lednu
Organizátoři veletrhu EXPO RIVA SCHUH přesouvají datum veletrhu obuvi na původní termín. Veletrh obuvi Expo Riva Schuh a veletrh kožené galanterie Gardabags v Riva del Garda se nyní uskuteční v původně plánovaném termínu, tj. od 16. do 19. ledna 2021. Sdělili to organizátoři veletrhů, tj. společnost Riva del Garda Fierecongressi. Toto rozhodnutí bylo učiněno, protože to chtěla většina národních a evropských vystavovatelů. To, zda se veletrhy skutečně budou moci uskutečnit, však závisí na dalším vývoji pandemie Covid 19. V červnu původně organizátoři oznámili, že další běh veletrhů se uskuteční letos od 11. do 14. prosince 2020. Roberto Pellegrini, předseda výstavní společnosti, popsal volbu data jako „mimořádné rozhodnutí“, které bylo třeba učinit.
Zdroj: https://www.shoez.biz/expo-riva-doch-erst-im-januar/
Překlad: ČOKA
Podmínky vstupu do Itálie na mezinárodní veletrhy pro obchodníky
Italská vláda umožní vstup pro obchodníky na mezinárodní veletrhy za těchto podmínek, (týká se to aktuálně veletrhů obuvi a kožené galanterie Mipel a Micam v Miláně v termínu 20.-23.9.2020):
- vstup do země je možný pouze na 120 hodin (5 dnů)
- negativní test na COVID nesmí být starší 72 hodin (3 dnů)
- je nutná autorizace italským ministerstvem zdravotnictví
Více informací naleznete také na:
Firmy uzavřely množství objednávek na módní kolekce
Obchodní dny STYL a KABO proběhly na brněnském výstavišti od 22. do 24. srpna 2020.
STYL a KABO zůstávají nejdůležitější B2B kontraktační událostí v módní branži a to i přes veškerá současná omezení. Nově se s obchodními dny konal také projekt Fashion2days, který byl určen i laické veřejnosti a na němž bylo možné seznámit se s kolekcemi českých návrhářů a firem. Na výstavišti se představily kolekce téměř 400 módních značek od 120 vystavovatelů z 6 zemí.
Přestože se Obchodní dny STYL a KABO konaly ve stínu bezpečnostních opatření a obecné obavy z potenciální nákazy, ukázaly nutnost existence obchodní platformy pro firmy a nákupčí. Vystavovatelé i návštěvníci uvítali možnost potkat se osobně jak se svými obchodními partnery, tak s kolegy z oboru. V současné době se akce tohoto typu téměř nikde nekonají, takže to byla pro všechny vítaná příležitost, jak si navzájem sdělit zkušenosti s překonáním krizového období a nabídnout své starší i nové kolekce obchodním partnerům. Atmosféra i průběh obchodních dnů svědčily o tom, že business v módní branži se postupně vrací k původním hodnotám. více ...
„New Point of View“ místo Lineapelle
„New Point of View“ je název nového konceptu veletrhu, který přijali organizátoři veletrhu Lineapelle. Společně s veletrhy Micam, Mipel, The One a Homi Fashion & Jewels se v úterý 22. září a ve středu 23. září 2020 ve výstavním centru Fiera Milano Rho uskuteční místo veletrhu Lineapelle veletrh „New Point of View“.
Italský veletrh usní a dalších materiálů tak reaguje na nestabilitu způsobenou Covidem 19 uspořádáním zcela nové akce. „Pokud by se veletrh konal tak, jak ho všichni známe a chceme jej vidět v budoucnu, jeho mezinárodní hodnota by nebyla respektována,“ uvedl organizátor veletrhu. Proto volba padla na koncepci agilnějšího a inteligentnějšího projektu.
Vážení přátelé,
je nám to velice líto, ale vzhledem k současné situaci, kdy studenti středních škol, ale i vysokoškolští studenti se nemohou věnovat tvorbě nových kolekcí, bylo pořadateli rozhodnuto o zrušení letošního ročníku soutěže O cenu Nadace Jana Pivečky.
Prosíme o předání této informace Vašim studentům!
Bohužel letos byla zrušena řada významných obuvnických veletrhů v Itálii, kam měli studenti za odměnu a jako výhru v soutěži jet. Stále také není jasné, zda a kdy se budou náhradní veletrhy konat. Navíc vycestování do Itálie bude letos velmi problematické.
Pevně věříme, že v příštím roce již budou podmínky pro obnovení soutěže a pro možnost, aby výherci soutěže mohli vycestovat na některý významný obuvnický veletrh v zahraničí, případně bude nabídnuta jiná forma výhry.
Přejeme vám všem hlavně pevné zdraví a věřme, že bude lépe!!!
Tým organizátorů soutěže
Vážení prodejci obuvi,
protože se mnozí z Vás na naši asociaci obracejí s dotazy ohledně zkoušení obuvi, zveřejňujeme Vám zde odkaz na článek, kde je citovaný ministr průmyslu a obchodu Havlíček, že obuv se zkoušet může, musí se však zkoušet na ponožky a zákazník by si měl před tím desinfikovat ruce. Na prodejně zákazníky informujte, aby vyčkali, až jim desinfekce zaschne na rukou, aby na zboží nevznikly po dotyku skvrny. Pokud je to ve vašich možnostech, asi by bylo lepší dát zákazníkovi jednorázové rukavice.
Odkaz na zmíněný článek:
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/boty-se-zkouset-mohou-obleceni-ne-jaka-pravidla-cekaji-zakazniky-obchodu-40321860
Hygienická doporučení při prodeji obuvi
V návaznosti na usnesení vlády č. 395 ze dne 6. dubna 2020 https://apps.odok.cz/attachment/-/down/RCIABNFACMUP, kterým bylo schváleno mimořádné opatření Min.zdr. https://apps.odok.cz/attachment/-/down/RCIABNFACPD5 , vám přkládáme odkaz na leták, který připravilo MPO a který si mohou provozovatelé prodejen vytisknout.
Leták MPO ZDE
Naše asociace připravila také hygienická doporučení pro prodejny s obuví, která by měli prodejci ve vlastním zájmu dodržovat. Znovuotevření prodejen s obuví předpokládáme v týdnu po velikonocích.
Doporučení pro obchody s obuví k tisku ZDE
Pomoc prodejcům a výrobcům obuvi
Česká obuvnická a kožedělná asociace se snaží o to, aby mohly být co nejdříve otevřeny obchody s obuví a koženou galanterií. V tomto smyslu byly zaslány dopisy na předsedu a prvního místopředsedu vlády ČR, na ministra průmyslu a obchodu, na prezidenta Hospodářské komory ČR a na prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
V současné době také řešíme souhrn hygienických opatření, která by v obchodech s obuví a galanterií byla zavedena při jejich otevření.
Dopis zaslaný prezidentem ČOKA předsedovi vlády naleznete pod tímto odkazem ZDE
Budoucí ševci se ve Zlíně učí v nejmodernější dílně
V současné době je Academic School, Střední škola, s.r.o. jedinou střední školou v naší zemi, která realizuje studijní obor výrobce obuvi. Škola sídlí ve Zlíně v typické budově postavené ve zlaté éře Baťů. Samotný objekt původně sloužil jako chlapecký internát a později jako školní budova pro Svit. Škola má k dispozici také svou vlastní a plně vybavenou moderní školní dílnu, která je umístěna v srdci areálu původní továrny. Baťa – ševci – Zlín… toto spojení, spolu s cíleným vzděláváním, udržuje v téměř stoleté tradici nový majitel školy, kterým je po Univerzitě Tomáše Bati (UTB) právě Academic School.
Začátkem roku 2020 byla otevřena rekonstruovaná školní obuvnická dílna, která je vybavena nejmodernější technikou a širokou patelou strojů z oboru. Dílna uspokojuje potřeby školy nejen u mladých studentů, ale těší se široké popularitě a zájmu o odborné rekvalifikační kurzy nebo odborné semináře. Zájemce o vzdělávání má škola nejen z celé naší země, ale také ze zahraničí. Rozvíjející se spolupráce s řadou firem dává budoucím absolventům tolik potřebnou jistotu zaměstnání a otevírá možnosti i k vlastnímu podnikání. více...
Nové certifikáty „Česká kvalita“ a „Žirafa“ na veletrhu KABO I 2020
Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je garantem značky „Žirafa“, která se již tradičně předává právě při veletrhu KABO. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována 23 let. Značka „Žirafa“ na dětské obuvi maminkám garantuje, že obuv je zdravotně nezávadná, bezpečná a že podporuje zdravý vývoj nohou jejich dětí. Zásady, podle kterých je dětská obuv konstruována a následně i hodnocena, byly vytvořeny týmem odborníků a neustále jsou doplňovány podle nových vědeckých a lékařských poznatků. Ověřována je po celou dobu spokojenost zákazníků a také proto si značka roztomilé žirafky získala velkou důvěru u spotřebitelů na českém trhu. více...
Heller-Leder spolupracuje s Bolt Threads
Koželužny vstupují do strategického partnerství při výzkumu „houbové náhražky“ usní
Německý výrobce usní Heller-Leder bude v budoucnu spolupracovat se společností Bolt Threads, se sídlem v Kalifornii, na výzkumu, vývoji a výrobě nového materiálu Mylo. Mylo je založeno na myceliu, tj. na podzemní struktuře hub. Heller uvedl jako důvod strategického partnerství rostoucí počet lidí, kteří odmítají jíst maso nebo kteří se chtějí úplně vzdát produktů živočišného původu. více ...
Adidas stěhuje automatizované továrny do Číny
Německá značka sportovního oblečení a obuvi uzavře Ansbach a Atlanta Speedfactories. Cílem je nasazení technologie Speedfactory u asijských dodavatelů do konce roku 2019
Od konce tohoto roku bude společnost adidas používat technologie Speedfactory k výrobě atletické obuvi u dvou svých dodavatelů v Asii. Společnost očekává, že to povede k lepšímu využití stávající výrobní kapacity a větší flexibilitě při navrhování výrobků. více...
Diagnostika a poradenství v oblasti péče o nohy
Ve Zlíně již osm let poskytuje služby občanům Diagnostické a poradenské centrum v oblasti péče o nohy. Je provozováno pod záštitou České obuvnické a kožedělné asociace, ve spolupráci s rehabilitačním pracovištěm Medical Point, odborným lékařem ortopedem z Krajské nemocnice Tomáše Bati a firm
ou Proteching-B, která se specializuje na výrobu stélek. Díky vstřícnosti a finanční podpoře statutárního města Zlína mohou občané využívat služby tohoto centra zdarma, a to přímo v budově magistrátu vždy jedenkrát měsíčně. více ...
Vítězové Ceny Nadace Jana Pivečky 2019
Do 13. ročníku soutěže o Cenu Nadace Jana Pivečky, která je organizována Nadací Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací ve Zlíně a s Veletrhy Brno a.s. se přihlásilo celkem 48 studentů s 76 exponáty ze 7 odborných škol v České republice (ČR). I letos byly ceny předány na veletrhu KABO II, který se konal od 24. do 26.8.2019 Nadace touto soutěží navazuje na život a dílo pana Jana Pivečky, který podporoval mladé talenty. Více...
RSD TOK ve Zlínské kraji byla slavnostně podepsána
Český textilní, oděvní, kožedělný a obuvnický průmysl (dále jen TOK průmysl) prošel složitým obdobím transformace a restrukturalizace, ve kterém ztratil významnou část svých výrobních kapacit, výkonů a zejména pracovníků. Musel prokázat vysokou odolnost v procesu globalizace a stabilizovat svoji pozici. Transformační změny způsobily odvětví újmu na respektu vlivem neobjektivního náhledu na jeho ekonomickou kondici a potenciál růstu.
To se velmi silně promítlo v zájmu žáků základních škol o odborné vzdělání těchto oborů a tím došlo k výrazné redukci kapacit odborných učilišť a středních odborných škol. Rovněž firmy nebyly většinou schopny definovat dlouhodobé potřeby v náboru kvalifikovaných pracovníků. Textilní, oděvní, kožedělná a obuvnická výroba se v celostátním měřítku potýká s minimálním zájmem žáků o střední odborné školy daných oborů, v důsledku čehož hrozí také jejich zánik. více ...
Fast Fashion – „Důsledky šílenství módy“
Celosvětová výroba oděvů a obuvi se za 15 let zdvojnásobila. „Fast Fashion“, tedy „rychlá móda“ je název systému, který podporuje módní průmysl. Ekologické důsledky jsou fatální. Módní řetězce přinášejí ročně více než 20 kolekcí a neustále vytvářejí nové „nákupní pobídky“. Při tom se spoléhají na marketing ovlivňujících osobností, tj. na zástupce v síti, kteří prezentují nové kolekce. Tisícekrát se na tyto příspěvky klikne např. na Instagramu nebo na YouTube.
Neustálý nákup nových šatů byl po mnoho let koníčkem modelky a herečky Marie Nasemann. Zřícení textilní továrny Rana Plaza v roce 2013 v Bangladéši, která rovněž vyráběla pro významné evropské módní řetězce, ji však přimělo svůj postoj přehodnotit. Dnes Marie Nasemann vede kampaň za „spravedlivou módu“ a ukazuje, jak může udržitelná móda fungovat. více ...
Zvýšení prodeje v německém obuvnickém průmyslu
13. září 2019 Německo
V první polovině roku 2019 se tržby v německém obuvnickém průmyslu zvýšily o 2,8%, protože celkový prodej výrobců obuvi dosáhl 1,60 miliardy EUR, ve srovnání se stejným obdobím roku 2018. Data pocházejí od Spolkové asociace německého obuvnického a kožedělného průmyslu (HDS / L) a byla oznámena na tiskové konferenci konané v Düsseldorfu na začátku tohoto měsíce. Stejný zdroj naznačuje, že nárůst prodeje lze připsat hlavně výrobcům sportovní a ochranné obuvi. více ...