Zvýšení prodeje v německém obuvnickém průmyslu
13. září 2019 Německo
V první polovině roku 2019 se tržby v německém obuvnickém průmyslu zvýšily o 2,8%, protože celkový prodej výrobců obuvi dosáhl 1,60 miliardy EUR, ve srovnání se stejným obdobím roku 2018. Data pocházejí od Spolkové asociace německého obuvnického a kožedělného průmyslu (HDS / L) a byla oznámena na tiskové konferenci konané v Düsseldorfu na začátku tohoto měsíce. Stejný zdroj naznačuje, že nárůst prodeje lze připsat hlavně výrobcům sportovní a ochranné obuvi. více ...
Zatímco se to děje, výrobci klasické usňové obuvi trpí hlavními změnami v maloobchodním sektoru, jako je pokles provozu v centrech měst, uzavření prodejen dlouhodobých partnerů ve stacionárním maloobchodě z nejrůznějších důvodů a zvýšení tzv. „rychlé módy“.
V první polovině roku 2019 se zahraniční obchod vyvíjel velmi aktivně. Pokud jde o hodnotu, vývoz se v prvních šesti měsících zvýšil o 7,5% na 3,7 miliardy EUR. Odpovídajícím způsobem se počet vyvezených párů obuvi zvýšil na 174 milionů. Kromě toho bylo v prvních šesti měsících tohoto roku dovezeno o 2% více párů obuvi, než ve stejném období v roce 2018.
Budoucí výzvy
Během tiskové konference předseda představenstva HDS / L Carl-August Seibel uvedl, že podniky čelí velkému množství otázek, od otázek digitalizace po tematiku udržitelnosti, se všemi strategiemi dodatečných nákladů na implementaci takových věcí bude vyžadovat. A to znamená, že malé a střední podniky budou muset zvýšit ziskovost, aby ji mohly financovat. Není to příliš jednoduchá rovnice, pokud k tomu přidáme skutečnost, že „pro výrobce je stále těžší předávat zvýšené výrobní náklady na obuv spotřebitelům“. Ve skutečnosti byly přidány podrobnosti, které ilustrují tento problém: „v období 2008–2018 se výrobní cena obuvi zvýšila o 15,2%, maloobchodní ceny pro spotřebitele vzrostly ve stejném časovém období pouze o 11,2%“.
Výhled
Očekávání HDS / L pro druhou polovinu roku jsou velmi silně ovlivněna nejistotou: „Brexit, obchodní válka mezi USA a Čínou, směr nové Komise EU a obecně řečeno vývoj světové ekonomiky jsou faktory, které spíše nutí německé výrobce obuvi, aby čekali a byli jen opatrně optimističtí. Většina výrobců očekává podobný růst podnikání jako v první polovině roku. Pro druhou polovinu roku předpovídá HDS / L nárůst prodeje o 1% až 2%.
Podle Světové obuvnické ročenky 2019 bylo v roce 2018 Německo 4. největším vývozcem obuvi, prodávajícím do zahraničí 406 milionů párů obuvi (podíl 2,1% na celkovém světovém vývozu) a 7. největším spotřebitelským trhem (s celková spotřeba 451 milionů párů, což odpovídá 2,0% celosvětové spotřeby obuvi).
Zdroj: https://www.worldfootwear.com
Překlad: ČOKA