CENTRUM VÝZKUMU OBOUVÁNÍ BYLO SLAVNOSTNĚ OTEVŘENO
Zlín 30. 4. 2019 - Vrátit Zlín zpět na mapu jako město obuvi, propojit výzkum obouvání s praxí a podporovat mladé nadějné designéry i zavedené obuvnické firmy. K tomu bude sloužit nové Centrum výzkumu obouvání, které slavnostně otevřela 30. dubna 2019 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Naplňuje se tak vize profesora Petra Sáhy, který o návrat obuvnictví do Zlína usiluje již několik let. více ...
Dětská gumová obuv „propadla“
Gumová obuv pro děti obsahuje plno škodlivých látek. Tyto údaje zveřejnil spotřebitelský časopis Öko-Test ve svém zářijovém vydání. Pro 16 modelů, které zkoumali experti z laboratoře, měli jen „špatné známky“. Nejlepší uspokojivé výsledky měl jen model „Elefanten Jaloppy Jelly“ od firmy Deichmann za 19,90 EUR, další modely byly klasifikovány jako nedostačující. Dva páry byly vadné, dvanáctkrát udávali „testeři“ nejhorší stupeň neuspokojivý.
Hlavním viníkem celkového bídného výsledku je především zvýšené množství polycyklických aromatických uhlovodíků (PAK), které byly přítomny ve všech botách. Mnoho výrobků obsahovalo ftaláty - jedná se o změkčovadla, která dělají z křehkého plastu měkkou a pružnou hmotu. Analyzované sloučeniny jsou v dětských výrobcích a hračkách, které mohou děti dávat do úst, v celé EU silně regulovány. Öko-Test proto doporučuje dětem obléci silné podkolenky nebo punčochy, protože pak je pravděpodobné, že se škodlivé látky nedostanou do těla přes punčochy a přes neporušenou kůži.
Překlad: ČOKA
Zdroj: Shoez, 10/2018, str. 6
Obrázek: www.mytoys.de
On-line prodej obuvi v Německu vzrostl o osm procent
23.04.2019
Spotřebitelé v prvním čtvrtletí nakoupili na internetu za 1,05 miliardy EUR obuvi.
On-line prodej obuvi v Německu v prvním čtvrtletí 2019 meziročně vzrostl o 8,1 procenta na 1,049 miliardy EUR. Tyto údaje uvedl Německý svaz pro e-commerci a Zásilková společnost Německo e.V. (bevh) , kteří již šestkrát za sebou provedli spotřebitelský průzkum „Interaktivní obchod v Německu“. Výrazně silněji než segment obuvi rostl on-line prodej oblečení. Ten vzrostl o 14,2 procenta na 3,132 miliardy EUR.
Celkově vzrostl internetový obchod mezi lednem a březnem překvapivě silně o 11,2 procenta oproti prvnímu čtvrtletí roku 2018. Zákazníci koupili v on-line obchodu v tomto období zboží za 16.244 miliard EUR včetně DPH.
On-line prodej obuvi v Německu vzrostl o osm procent.
Překlad: ČOKA
Zdroj: www.shoez.biz/top-news/details/online-schuhumsatz-steigt-um-acht-prozent-6753.html
Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky 2019
Tak jako každý rok i letos mají mladí designéři a návrháři možnost zúčastnit se soutěže o Cenu nadace Jana Pivečky.
Nadace Jana Pivečky se spoluorganizátory, kterými jsou Česká obuvnická a kožedělná asociace a akciová společnost Veletrhy Brno, touto cestou pokračuje v práci pana Jana Pivečky a zároveň chce ukázat odborné i laické veřejnosti, že v České republice máme široký potenciál schopných a talentovaných mladých designérů, kteří jsou nápadití a originální a které je potřeba v jejich úsilí maximálně podpořit.
Vítězné modely jsou každoročně oceněny u příležitosti veletrhu KABO přímo na brněnském výstavišti. Kromě vítězných modelů jsou zde vystaveny také další vybrané modely, takže soutěž je i možností pro prezentaci škol, studentů a mladých začínajících návrhářů.
Podrobné informace k soutěži a přihlášku naleznete níže.
Předávání certifikátů značky Žirafa a Komfortní obuv
Také letos byly v rámci veletrhu KABO předána nová ocenění firmám, které se seriózně a dlouhodobě zabývají kvalitou dětské obuvi nebo obuvi pro dospělou populaci a tuto si nechávají ověřit v systému tzv. dobrovolné certifikace. více ...
ČOKA: sladká bota k 25. narozeninám
Letos v lednu tomu bylo přesně 25 let, co se v Brně při veletrhu KABO uskutečnila v Domě techniky ustavující schůze České obuvnické asociace (ČOA). Asociace pak byla oficiálně registrována dne 3. března 1994. Od té doby se vyprofilovala ve významnou profesní organizaci, která je mimo jiné odborným garantem veletrhu KABO. I proto přišli zástupci Veletrhů Brno s velkou gratulací a sladkým dárkem. Generální ředitel Jiří Kuliš spolu s ředitelkou projektu veletrhů módy STYL a KABO Gabrielou Císařovou popřáli ČOKA k narozeninám a předali dort ve tvaru pánské boty prezidentovi České obuvnické a kožedělné asociace Miroslavu Bískovi a tajemnici ČOKA Vlastě Mayerové.
Zdroj: www.bvv.cz
UZNÁVANÁ AUTORITA V BRANŽI - Česká obuvnická a kožedělná asociace slaví 25 let
21. ledna 1994 se sešla v Brně při veletrhu KABO v Domě techniky ustavující schůze České obuvnické asociace (ČOA). Asociace pak byla oficiálně registrována dne 3.3.1994. Podnět k tomuto počinu dal ing. Jiří Mlejnek, tehdejší generální ředitel společnosti STIVAL. Již od počátku byla asociace založena jako sdružení výrobců a prodejců obuvi a dalších doprovodných sortimentů, což se ukázalo jako velmi prozíravé. V té době existovalo mnoho silných a velkých výrobců obuvi, a to nejen ve Zlínském kraji, ale i řada výrobních obuvnických družstev, které byly kolektivním členem asociace. více ...
„Barefoot obuv“ – vyjádření k problematice tzv. „bosé obuvi“
Přestože v evropských zemích, ale i v USA, odkud „bosá obuv“ přišla, tento trend byl již dávno opuštěn, v České republice se stala velkým prodejním hitem. Poslední dobou se opravdu nedá přehlédnout popularita takzvané „bosé obuvi“ – původně však šlo především o výrobek určený na běh v přírodě s typicky oddělenými prsty. Nabídka se však rozšířila a prodejci nabízejí tuto obuv i pro běžné nošení včetně obuvi dětské. A i když dětská „barefoot obuv“ je velmi drahá, není zase tak málo rodičů, kteří ji kupují. Je přece „zdravá“ a pro rozvoj dětské nohy tím pádem nejvhodnější! více ....
Investoři plánují "Město obuvi" (Schuhstadt) v Pirmasensu
Má zde být vytvořen obchodní park pro obuv o rozloze 5000 m2.
V Pirmasensu je plánováno maloobchodní centrum pro obuv o ploše přibližně 5 000 metrů čtverečních. Potenciální investoři Rolf Schäfer, Christoph Arnold a Patrick Buch chtějí v projektu investovat zhruba dvanáct milionů eur. "Schuhstadt" má být postavena uprostřed Pirmasensu na místě bývalé Kaufhalle. Jako nájemce chtějí vybrat prodejce i výrobce obuvi. Investor Schäfer usiluje o 40 nedělí, kdy zde bude otevřeno. Pokud město Pirmasens schválí projekt, chtěli by začít do osmi měsíců s výstavbou „Města obuvi“.
16.10.2018
Zdroj: http://www.shoez.biz/business.html
Překlad: ČOKA
SŠOT opět otevřela učební obor Výrobce obuvi
Také v letošním roce otevřela Střední škola obchodně technická (SŠOT) ve Zlíně díky podpoře Zlínského kraje učební obor Výrobce obuvi denní formou studia. Absolventi získají profesní vědomosti a dovednosti v univerzálně pojatém oboru. Školní vzdělávací program je zaměřen na specializaci pro zakázkovou výrobu nebo opravy obuvi a kožedělného zboží. Můžete se stát ševcem ve městě, kde obuvnictví má letitou tradici
Praktická výuka probíhá ve vybavené školní dílně a mnohé dovednosti žáci získají také v partnerských firmách. Po ukončení studia najdou absolventi zaměstnání v obuvnických firmách, v provozovnách služeb nebo při samostatném podnikání v oblasti zakázkové výroby a při opravách obuvi. Další možnost je po úspěšném vykonání závěrečné zkoušky pokračovat v nástavbovém studiu Podnikání v SŠOT.
Kontakt na školu: SŠOT Zlín s. r. o., nám. T. G. Masaryka 1279, 760 01 Zlín
telefon +420 576 037 216, e-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
, www.ssot.cz
Letáček s informacemi o oboru naleznete ZDE.
Baťova manažerská škola
Kurzy Baťovy manažerské školy se konají pravidelně od roku 2010 v prostorách Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Lektory kurzů jsou renomovaní odborníci z akademické i firemní praxe.
Jednotlivé části kurzu přináší posluchačům informace o současných moderních metodách řízení, ale nabízejí také přehled o řízení ve firmě BAŤA, a. s. v období do roku 1939 a zhodnocení možností využití principů tohoto systému řízení v současných podmínkách. V rámci kurzu vedle přednášek jsou využity i formy seminářů, případových studií a pracovních diskusí. Prostor je rovněž pro analýzu a řešení vlastních manažerských témat jednotlivých účastníků kurzu. Účastníci po absolvování kurzu obdrží certifikát Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Další, 15. běh kurzu, se bude konat 29. - 30. listopadu 2018.
Zdroj a více informací na http://www.batovaskola.cz/
Obuvnický průmysl startuje v letošním roce dobře
Více než o tři procenta se zvýšily tržby v první polovině roku.
Německý obuvnický průmysl nastartoval v roce 2018 opět dobře. V prvním pololetí se tržby německých výrobců obuvi zvýšily ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 3,2 procenta. Dokonce i data upravená kvůli inflaci vykazují malý plus. Celkové výnosy za toto období činily 1,55 miliardy EUR, řekl Carl-August Seibel, předseda Německého svazu obuvnického a kožedělného průmyslu (HDS / L) na tiskové konferenci při veletrhu Gallery Shoes v Düsseldorfu. Vývoz vzrostl v první polovině roku 2018 také. Pokud jde o jeho hodnotu, vývoz vzrostl o 8,9 procenta na 3,4 miliardy EUR. Počet vyvezených párů obuvi vzrostl o 6,6 procenta na 157 milionů párů obuvi.
Naopak hodnota obuvi dovážené do Německa mírně klesla o 0,4 procenta, konkrétně hodnota dovozu klesla z 4,99 na 4,98 miliardy EUR. Zároveň se ale v první polovině tohoto roku dovezlo o 2,8 procenta více obuvi, než v první polovině roku 2017. V průběhu prvních šesti měsíců se do Německa v roce 2017 dovezlo 367 mil párů obuvi, dovezené množství ve stejném období v roce 2018 bylo 377 milionů párů.
Zdroj:http://www.shoez.biz/top-news/details/schuhindustrie-startet-gut-ins-jahr-6214.html
Překlad: ČOKA
Jak snížit náklady při obchodování v cizině? Do konce září žádejte o vrácení DPH
Daň z přidané hodnoty zaplacenou v členských státech EU mohou tuzemští plátci získat zpět. Mají ale nejvyšší čas, žádost o vrácení daně musejí podat do 30. září 2018.
DPH, již uhradí v jiném členském státě EU, nemohou zástupci tuzemských firem uplatnit v českém přiznání. O daň přesto nemusejí přijít. Kromě členských států osmadvacítky vracejí českým firmám DPH u vybraných položek například i Kanada nebo Norsko.
Nárok na vrácení má každá česká firma, která není k dani z přidané hodnoty v příslušné zemi registrována, nemá zde sídlo ani pobočku a trvale zde nepodniká. Tato možnost je výhodná například pro exportéry. Vývoz se totiž za podnikání na území země, jejíž trh zásobují, nepovažuje. více ...
Cena Nadace Jana Pivečky 2018
Do 12. ročníku soutěže o Cenu Nadace Jana Pivečky, která je organizována a sponzorována Nadací Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací ve Zlíně a akciovou společností Veletrhy Brno, se letos přihlásilo celkem 43 studentů s 65 exponáty z 6 odborných škol v České republice (ČR). Nadace touto soutěží navazuje na život a dílo pana Jana Pivečky, který podporoval mladé talenty. Více ....
Nové akreditované obory pro výrobu obuvi v Anglii
21. června 2018
Britský průmysl obuvi uvádí na trh nové akreditované učební obory pro výrobu obuvi, které se akreditují na národní úrovni. Rada British Footweear Association (BFA) dnes navštívila výrobní kolegy v Northamptonshire a Northamptonu - pracovníky vysoké školy, aby oslavili zahájení nového akreditovaného standardu učňovského vzdělávání, který bude k dispozici firmám a novým účastníkům od podzimu roku 2018. více ...
Studenti Sutnarky ohromili se svým návrhem obuvi italský Milán
Studenti Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Michaela Šimůnková a Adam Frk zvítězili v evropské soutěži Shake the future of the footwear sector!, jejíž finálové kolo se konalo v pondělí 25. června v italském Milánu. V konkurenci návrhářů z Portugalska, Španělska a Itálie uspěli s botami, které jakoby plavou na objemné třídílné podrážce.
Celý článek naleznete na tomto odkazu:
GDPR stručně
O ochraně osobních údajů stručně a jasně
Ač ochrana osobních údajů u nás platí od roku 1992, ač úřad zřízený zákonem o ochraně osobních údajů kontroluje povinnosti tímto zákonem uložené už téměř dvě desetiletí, pro mnohé, kteří si se zákonem starosti nedělali, jako by šlo o novou věc.
Pod vlivem kampaně rozpoutané kolem obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), hlavně za účelem zisku řady poradenských firem, se mnozí podivují, s jakými novinkami ten zatracený Brusel opět přichází. Kampaň přitom provází řada nesprávných a zavádějících informací, šířených v médiích a zaznívajících i na některých přednáškách. Pro mnohé jsou nesrozumitelné i termíny, které zákon používá, například „zpracování osobních údajů“, což jsou operace s osobními údaji prováděné a pouze na ně se tato ochrana vztahuje. Tedy ne na každé použití údaje nějakého člověka v jakékoliv situaci, jak se často mylně domnívají ti, kdo ochranu osobních údajů ztotožňují s ochranou osobnosti podle občanského zákoníku. Dalšími podobnými pojmy jsou třeba „subjekt údajů“, což je člověk, o jehož údaje jde, „správce“, což je ten, kdo operace s osobními údaji provádí, buď z vlastního rozhodnutí, nebo proto, že je to jeho zákonnou povinností, „zpracovatel“, což je někdo jiný, koho správce prováděním takové činnosti pro něj smlouvou pověří. více...
Komise podniká další kroky proti nebezpečným chemikáliím v oděvech, textilu a obuvi
Evropská komise podniká další důležitý krok k ochraně spotřebitelů EU před látkami, o nichž je známo, že způsobují problémy s rakovinou a reprodukčními problémy. Na základě nařízení REACH Komise navrhla omezit 33 chemických látek, které jsou karcinogenní, mutagenní nebo toxické a mohou mít vliv na reprodukci (CMR), tím, že omezí uvádění oděvů, textilu a obuvi, které je obsahují, na trh. více ...