Zasedání k projektu HES ve Zlíně
Zasedání k mezinárodnímu projektu s názvem „High-End-Shoe“ (HES), který má za úkol vytvořit inovativní školení pro výrobce a designéry luxusní obuvi, proběhlo ve dnech 28.-29.4.2016 ve Zlíně. Obuv a kožená galanterie zahrnují celou řadu kategorií výrobků, kterými mohou být i profesionální výrobky nebo luxusní výrobky. Tato kategorie s exkluzivním a jedinečným zbožím je mnohem více než jen kategorií s vysoce kvalitními produkty, které splňují ty nejnáročnější a různorodé požadavky. Takové zboží může být i obchodní strategií firmy, která nabízí prostor pro výjimečnost, vysokou cenu a oslovení vybrané cílové skupiny. V „luxusním segmentu“ se již vypracovali někteří designéři, kterým se podařilo spolupracovat i s firmami v módním oděvním segmentu, nebo si otevřít i vlastní zakázkovou výrobu obuvi či kožené galanterie. více....
ZLIN DESIGN WEEK 25·4—1·5/2016
Po loňské vydařené premiéře Zlín opět na týden ožil designem. Druhý ročník Zlin Design Weeku nabídl ještě více zážitků, inspirace a poznání. Jedná se o sedmidenní festival designu. Jeho cílem je přinést design jak do výstavních síní, tak přímo do ulic Zlína nebo veřejného prostoru. Napříč celým městem bylo tedy možné obdivovat nápaditý design. Také Městské divadlo Zlín se stalo domovem odborníků, kteří v rámci Konference design & marketing sdíleli své zkušenosti a poznatky. V Kongresovém centru se zase odborná i laická veřejnost dočkala vyhlášení výsledků soutěže Talent designu 2016 a také skutečnosti, kdo se stal hlavním vítězem této soutěže pro rok 2016. více ...
Účast na veletrzích podporovaná z fondů EU jako účinný nástroj podpory zahraničního obchodu
Ačkoli se svět obchodu mění a roste význam e-commerce a různých dalších platforem, zůstává podstatou navazování obchodních kontaktů budování osobních vztahů, a málo která událost pro to poskytuje lepší příležitost, než účast na kvalitním veletrhu. Zvláště v některých regionech, kam míří české firmy, nelze udělat dobrý obchod bez časté přítomnosti a aktivní účasti na klíčových veletržních akcích. Stinnou stránkou však je, že vystavovat na významných odborných veletrzích není levnou záležitostí, zvláště pro firmy ze segmentu malých a středních je to často nezanedbatelná zátěž. více ...
Spotřebitelé apelují na evropské poslance: chceme vědět, kdo pro nás zboží vyrábí
Čeští a potažmo evropští spotřebitelé vzkazují evropským poslancům: chceme větší transparentnost v dodavatelském řetězci obuvnického průmyslu, přísnější kritéria na dovážené výrobky a lepší označování původu výrobků. Vyplývá to z výsledků fór, která proběhla ve 12 evropských zemích i z „mobilní krokové“ petice, kterou podpořilo 16 000 evropských spotřebitelů a jejíž propagační video s Annou Polívkovou se dostalo v 18 zemích k 30 milionům lidí. více...
Zaměstnavatelé mohou opět žádat o příspěvek na podporu vzdělávání zaměstnanců
1. 4. 2016 | Zdroj: Úřad práce ČR
Příspěvek ve výši až šest milionů korun ročně mohou získat zaměstnavatelé, kteří se rozhodnou investovat do dalšího vzdělání svých pracovníků. Příjem žádostí o finanční podporu v rámci projektu „Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II“ (POVEZ II) zahájil Úřad práce ČR dne 31. 3. 2016.
Program POVEZ II navazuje na projekty POVEZ a „Vzdělávejte se pro růst!“, které ÚP ČR realizoval v rámci Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost. V této praxi proto pokračuje i během dalšího programového období prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost. Současný projekt poběží až do 30. 11. 2020. více...
Soutěž mladých designérů 2016
Již po desáté v historii bude letos udělena cena Nadace Jana Pivečky při příležitosti 48. ročníku Mezinárodního veletrhu obuvi a koženého zboží (KABO) v Brně.
Nadace Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací a akciovou společností Veletrhy Brno vyhlašuje právě nyní prestižní soutěž se zajímavými oceněními pro mladé designéry obuvi a kožené galanterie, studenty odborných středních a vysokých škol, ale i pro mladé designéry z praxe ve věku do 30-ti let.
Vyplněnou přihlášku, kresby, plakáty i hotové výrobky je nutné doručit do 28. 6. 2016 na adresu: Česká obuvnická a kožedělná asociace, Tř. T. Bati 5267, 760 01 Zlín, (tel./fax: 577 525 230, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ) Obálku nebo balíček označte nápisem „Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky – 2016“
Bližší informace o soutěži naleznete ZDE.
Přihlášku k soutěži naleznte ZDE.
Nové certifikáty
„Česká kvalita“ a „Žirafa“ na veletrhu KABO I 2016
Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je majitelem ochranné známky „Žirafa – Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“, která se již tradičně předává při veletrzích módy Styl a Kabo. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997. Značka „Žirafa“ si získala za tuto dobu velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu.
Zlínský kraj očima žáků středních škol
V dnešní uspěchané době stojí za zamyšlení, v jaké zemi, kraji či oblasti žijeme. A právě to udělali žáci těchto škol: Střední školy oděvní a služeb Vizovice, obor Dámská krejčová, Střední průmyslové školy polytechnické – Centra odborné přípravy Zlín, obor Design a zpracování spotřebních výrobků, Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské Valašské Meziříčí a Střední školy nábytkářské a obchodní Bystřice pod Hostýnem, obor Uměleckořemeslné zpracování dřeva. Všechny uvedené školy i jejich studenti jsou ze Zlínského kraje, a tak rozhodnutí ztvárnit právě tento kraj se samo nabízelo.
Mimosoudní řešení reklamací POVINNÉ od 1.2.2016 !
NOVÉ Povinnosti prodejců k mimosoudnímu řešení reklamací od 1.2.2016 !
Společně s ČOI a SČS jsme pro Vás připravili odborné školení !
"Novela zákona o ochraně spotřebitele a možnosti mimosoudního řešení reklamací od 1.2.2016"
Novinky pro rok 2016 byly přidány do „Sborníku pravidel pro jednotlivé řešení reklamací obuvi“ Sborník k prodeji naleznete ZDE.
Jubilant Ing. Pavel Kubina
Ing. Pavel Kubina se celý profesní život zabýval zejména vývojem a výrobou polyuretanových a pryžových komponentů pro obuvnický průmysl, vývojem a výrobou polyuretanové podešve, pryžové podešve, podešve PU/pryž, ale i lisováním pryžových podešví a technické pryže. Mezi jeho další výzkumné a vývojové aktivity patří vývoj a výroba pracovních oděvů z PE, vývoj a výroba obuvi - letní masážní dámské a pánské, sandálové obuvi, obuvi zdravotní, lehké pracovní dámské a pánské obuvi, antistatické obuvi a obuvi pro diabetiky.
Firma Moravia plast spol. s r.o., kterou spoluzaložil v roce 1991 a která vyrábí dodnes, ......více>>>celý článek
"Bosá" chůze nebo běh ve speciálních botách zase tak zdravé nejsou, ukazují studie.....více>>>
Určitě jste je viděli. Možná je sami nosíte. Speciální boty určené především na běhání, které díky nim má co nejvíce připomínat pohyb naboso (barefoot), protože tak je to nejzdravější. Jenže pravda je možná někde jinde - přibývá hlasů expertů i výsledků odborných studií, které před nimi spíše varují. Výrobce dokonce musí platit odškodné za to, že boty prodával coby zdravé, aniž pro to měl nějaký důkaz. Přesto si podobné obutí čím dál častěji pořizují lidé i na běžnou chůzi a rodiče dávají velké peníze za dětské boty s měkkou podrážkou, protože věří, že právě to je pro jejich potomky nejlepší.
Bosé boty? Ve městě na ně zapomeňte, jinak si zaděláte na problémy.....více>>>
Zdravá móda, nebo jen reklamní trik devastující nohy? Názory na bosé boty, tzv. barefooty, se liší. Jedni tvrdí, že tyto boty předcházejí úrazům spojeným s během, posilují svaly a podporují přirozený pohyb. Druzí s tím ale nesouhlasí, hlavně proto, že lidé neumějí techniku bosé chůze využívat, a koledují si tím o zdravotní problémy.
Textilákům a obuvníkům chybí lidé, uzavřeli sektorovou dohodu .....více>>>
Zaměstnavatelé a podnikatelé z textilního, oděvního, kožedělného a obuvnického průmyslu podepsali sektorovou dohodu se státem, která by měla do budoucna zajistit vzdělávání studentů, kteří získají kvalifikaci pro práci v těchto oborech. Již několik let firmy obtížně shánějí zaměstnance a současní postupně odcházejí do důchodu či je to čeká, řekla ČTK tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace Vlasta Mayerová. Pro celý článek otevřete nadpisem.
Lékaři se přou o boty. (NE)choďte naboso, radí .....více>>>
Sílící trend velí sundat boty a chodit naboso, maximálně v ultratenkých botách. Taková chůze simuluje cvičení a měla by být jen krátkodobá. Prodejci barefoot obuvi (bosé obouvání) účelně neuvádějí, že taková obuv je určena pouze pro krátkodobou chůzi. Taková obuv má primárně ochrannou funkci při chůzi po nerovném povrchu.
Anna Polívková zažila šok při nákupu obuvi
Chytré video upozorňující na nástrahy výroby obuvi v zemích Dálného východu a zejména na praktiky nadnárodních obuvnických firem. Video naleznete ZDE.
Podpořte výběrem obuvi čeké výrobce!
Cvičení nohou nejen pro děti!.....více>>>
Soustavné každodenní dokonale prováděné cvičení má obrovský význam pro zastavení nebo zlepšení vad Vašich nohou a pohodlí při chůzi. Cvičení doporučujeme jak pro děti, tak i pro dospělé. Zdroj: www.svorto.cz