Komfort při nošení je důležitější než vzhled

Studie volby: „V čem spočívá u Němců hodnota při nákupu obuvi?“
Němci stále více věnují pozornost při nákupu obuvi faktorům, jako jsou komfort a zdraví než jen vzhled obuvi.
Ženy dávají více významu při výběru obuvi módním aspektům než muži. Avšak s vyšším povědomím péče o nohy při nákupu se pro ně stávají důležitější i zdravotní aspekty. To ukazují aktuální studie v oblasti péče o nohy,  reprezentativní online-dotazování společnosti zaměřené na průzkum poptávky, které se účastnilo cca 1000 žen a mužů starších 18-ti let. více ....

 

Němci dávají při nákupu obuvi celkem větší hodnotu faktorům, jako jsou komfort při nošení a zdraví než jen vzhled obuvi. Komfort je jasně dominantní kritérium ve všech věkových skupinách u obou pohlaví. Ale přece, podle mínění 78% německých občanů, obuv musí sedět k osobitému stylu. Celých 87% žen  shledává tento aspekt jako velmi důležitý. Obecně je ve skupině do 50-ti let dávána velká důležitost tomu, aby obuv dobře seděla k vlastnímu osobitému stylu.
Muži dávají důraz při výběru obuvi převážně na její funkčnost (85%) a zdravotní „fussbett“ (81%). Faktory jako jsou móda a exkluzivita hrají důležitou roli při nákupu obuvi obzvláště u věkové skupiny do 30-ti let. Starší věkové skupiny a senioři chtějí také jako většina lidí obuv, která bude pasovat k jejich osobnímu stylu. Celkem jasně ale u nich také stojí v popředí komfort, jakož i ergonomické a zdravotní aspekty.
Informovanost o péči o nohy působí při nákupu obuvi
Při nákupu obuvi dominuje myšlenka na komfort při nošení, funkčnost, zdraví a osobitý styl – také u lidí, kteří kladou menší důraz na péči o nohy. Kdo ale přikládá péči o nohy velkou důležitost, má silnější povědomí o pěkných a udržovaných nohou, jakož i o jejich zdravém postoji. U zastánců péče o nohy je také stále více lidí, kteří při výběru své obuvi zohledňují aspekty jako zdraví, komfort a ergonomie, jakož také i vzhledové a estetické faktory, tedy např. shodu s jejich osobitým stylem.
Všeobecně platí: Čím důležitější péče o nohy, tím věnují Němci větší pozornost tomu, aby obuv měla zdravotní „fussbett“ případně zdravotní stélku.

Trendy u obuvi v Německu

Obuv musí sedět k mému osobitému stylu               ženy 87%        muži 70%
Obuv musí být v módních trendech                           ženy 48%        muži 35%
Obuv musí vypadat luxusně nebo exkluzivně            ženy 20%        muži 13%
Obuv musí mít zdravotní „fussbett“
nebo zdravotní stélku                                                 ženy 77%        muži 84%
Obuv musí být pohodlná a komfortní při nošení        ženy 94%        muži 95%
Obuv musí být funkční a praktická                             ženy 82%        muži 88%

Celkově jsou pro Němce při nákupu obuvi důležitější kritéria jako komfort při nošení a zdraví než módní aspekty. Ženy při výběru obuvi přece jen věnují více pozornosti také estetice než muži.

Časopis Shoez  č.3/2017, str. 22-23