Veletrh MosShoes - brána pro rozvoj obchodu s obuví v Rusku.....více>>>

společný stánek Czech Trade a ČOKA: zleva: Ludmila Brodová – Czech Trade, Lucie Vaňková – Czech Trade a Vlasta Mayerová- ČOKAVe dnech 24.-27.3.2014 proběhl v Moskvě 59 –tý mezinárodní veletrh obuvi a kožené galanterie MosShoes. Veletrh probíhá 4x ročně v novém moderním výstavním areálu Krokus Expo, přičemž významnější je vždy březnový a zářijový běh veletrhu.  Spojení z centra Moskvy, ale i z okrajových částí,  je ideální, protože výstaviště je napojeno přímo na novou stanici metra a do výstavních pavilonů tak přejdete „suchou nohou“, i když venku prší nebo sněží.

POZOR UZAVÍRKA! Na letošní podporovaný veletrh 10.3.-13.3.2015 se můžete na hlásit na ČOKA.

Tento veletrh s cca 660 vystavovateli  ze 27 zemí světa je největší akcí pro branži obuvi a kožené galanterie ve východní Evropě. Březnového běhu veletrhu MoShoes se účastnilo dokonce 110 nových vystavovatelů z 15 zemí. Jenom německých vystavovatelů a značek jsme zde mohli napočítat okolo 45, stejný počet vystavovatelů měla i společná turecká expozice. Samozřejmostí je i účast renomovaných italských, anglických, španělských či portugalských firem a značek.společnou expozici českých vystavovatelů navštívili také obchodní rada Martin Bašta a pan Jiří Pytlíček – v expozici firmy Natur comfort obuv SE

Na základě žádosti České obuvnické a kožedělné asociace (ČOKA) byl veletrh MosShoes zařazen  Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky (MPO ČR) do plánu Specializovaných výstav a veletrhů (SVV) pro rok 2014. Je škoda, že není možné zařadit do plánu vždy minimálně 2 běhy veletrhu v roce, protože módní branže „potřebují prezentaci“ svých kolekcí vždy podle jednotlivých sezón, tj. jaro-léto a podzim-zima.  Bez státní podpory není účast malých a středních obuvnických a galanterních firem na takových akcích vůbec možná.

pan Martin Bašta v expozici firmy Lagen v rozhovoru s panem Svatoslavem  ŽalůdkemPo 20-ti leté přestávce byly česká obuv a kožená galanterie představeny ruským nákupčím.  Je nutné říci, že organizátor veletrhu, kterým je Ruská asociace obuvnického průmyslu, vycházela českým vystavovatelům maximálně vstříc. Upoutávky na českou expozici a na české firmy byly vždy na prvním místě jak na www stránkách veletrhu, tak i v tištěných materiálech o kolektivních účastech, které byly předávány návštěvníkům veletrhu. Také umístění české expozice téměř ihned u vstupu do výstavních hal v sousedství renomovaných německých a anglických značek obuvi, bylo velmi výhodné.


– jednání zástupců ambasády na stánku firmy FARE s panem Aloisem Šůstkem – jednatelem firmyVe společné české expozici se pod záštitou Czech Trade představily kromě ČOKA firmy: FARE,
Flexiko CZ, Konsorcium T+M, Natur comfort obuv SE, Svatoslav Žalůdek – Lagen a TipaBoty. Dá se říci, že pro ruský trh byly nachystány zejména kolekce komfortní, pohodlné obuvi dětské, dámské i pánské, z kvalitních materiálů a v perfektním konfekčním provedení. Nechyběla ani komfortní zdravotní obuv a revivalová flexiblová obuv ve stylu obuvi pracovní. Nejen nabízená obuv, ale i kožená galanterie z firmy Lagen, budily mimořádnou pozornost návštěvníků.  Po celou dobu veletrhu, který trval čtyři dny, byla vedena intenzivní jednání na všech českých stáncích.

zájem byl také  o dětskou obuv na stánku firmy Konsorcium T+MSkutečností je, že ruský trh není jednoduchý. Přestože byly zrušeny povinné tzv. GOST certifikáty, musí být nyní nově zajištěn pro uvedení jakéhokoliv výrobku na ruský trh, tedy i obuvi a kožené galanterie,  tzv. certifikát shody.  Další podmínkou je, že výrobky, které jsou určeny pro konečné spotřebitele, může na ruský trh uvádět pouze ruská firma nebo ruský občan. Je tedy nutné najít si ten správný velkoobchod či maloobchod nebo oficiálního ruského zástupce.

revivalové kolekce flexiblové obuvi ve stylu pracovní obuvi mohli návštěvníci veletrhu MosShoes shlédnout na společném stánku firem TpaBoty a Flexiko CZUkrajinská krize, která eskalovala těsně před odjezdem českých vystavovatelů na veletrh MosShoes, a zejména postoj Evropské unie k této krizi, neprospívají vzájemnému obchodu s Ruskem. Nicméně Rusko a samotná Moskva mají obrovský vývozní potenciál pro české obuvníky. Ruští zákazníci jsou ochotni akceptovat vyšší ceny české obuvi, protože ví, že se jedná o kvalitní výrobky, které dobře padnou na „slovanské“ nohy. Navíc jsou ochotni zaplatit za objednané zboží i dopředu. Takové podmínky nemohou naši výrobci získat nejen u nás, ale ani v žádné jiné evropské zemi. Vzhledem k počtu obyvatel (jen Moskva má včetně lidí, kteří sem denně dojíždějí za prací, potenciál cca 18 mil. lidí), by také odebíraná objemová množství mohla dát základ k novému rozvoji obuvnické výroby v České republice a k řešení problému se zaměstnaností zejména v ekonomicky slabých regionech.

zleva Jaroslav Pour – jednatel firmy TipaBoty a Vladislav Staněk – jednatel firmy Flexiko CZ

 

Napsala:
PhDr. Vlasta Mayerová – tajemnice ČOKA
Zlín – duben 2014